Audyt zgodności KRI
KRI
Krajowe Ramy Interoperacyjności to sposoby postępowania podmiotu realizującego zadania publiczne w zakresie doboru środków, metod i standardów wykorzystywanych do ustanowienia, wdrożenia, eksploatacji, monitorowania, przeglądu, utrzymania i udoskonalania systemu teleinformatycznego wykorzystywanego do realizacji zadań tego podmiotu oraz procedur organizacyjnych.
Podstawa prawna
KRI określone zostały w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (dalej jako „rozporządzenie KRI”). Rozporządzenie wydane zostało na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (dalej jako „ustawa o informatyzacji”).
Kogo dotyczy audyt KRI
Podmioty realizujące zadania publiczne, w tym:
- organy administracji rządowej, organy kontroli państwowej i ochrony prawa, sądy, jednostki organizacyjne prokuratury, a także jednostki samorządu terytorialnego i ich organy,
- jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych,
- państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone w celu realizacji zadań publicznych,
- podmioty, którym podmiot publiczny powierzył lub zlecił realizację zadania publicznego, jeżeli w związku z realizacją tego zadania istnieje obowiązek przekazywania informacji do lub od podmiotów niebędących organami administracji rządowej.
Etapy i działania audytowe
Etap I – Przygotowanie audytu
Przygotowanie dokumentów audytowych:
- pismo w sprawie zwołania narady otwierającej,
- upoważnienie do przeprowadzenia audytu wewnętrznego.
Narada otwierająca i sporządzenie protokołu z narady otwierającej zadanie audytowe.
Przygotowanie dokumentów audytowych:
- ankieta dotycząca działania systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych,
- zestawienie systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych,
- zestawienie dokumentów stanowiących SZBI.
Etap II – Realizacja audytu
Audyt zgodności KRI.
Etap III – Zakończenie audytu
Przygotowanie dokumentów audytowych:
- pismo do kierownika jednostki w sprawie przekazania sprawozdania,
- pismo w sprawie zwołania narady zamykającej.
Przygotowanie dokumentów audytowych:
- sprawozdanie z audytu KRI.
Narada zamykająca i protokół z narady zamykającej zadanie audytowe.
Obszary objęte audytem
- dokumenty z zakresu bezpieczeństwa informacji,
- inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- analiza zagrożeń związanych z przetwarzaniem informacji,
- zarządzanie uprawnieniami do pracy w systemach informatycznych,
- szkolenia pracowników zaangażowanych w proces przetwarzania informacji,
- zapewnienie ochrony przetwarzanych informacji przed ich kradzieżą, nieuprawnionym dostępem, uszkodzeniami lub zakłóceniami,
- praca na odległość i mobilne przetwarzanie danych,
- zabezpieczenie informacji w sposób uniemożliwiający nieuprawnionemu jej ujawnienie, modyfikacje, usunięcie lub zniszczenie,
- serwis sprzętu informatycznego i oprogramowania,
- zasady postępowania z informacjami, zapewniającymi minimalizację wystąpienia ryzyka kradzieży informacji i środków przetwarzania informacji, w tym urządzeń mobilnych,
- zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w systemach teleinformatycznych,
- zarządzanie incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
- audyt wewnętrzny z zakresu bezpieczeństwa informacji.
Cennik Audytu KRI
Nazwa jednostki | Audyt zdalny | Audyt u klienta |
Żłobek, Przedszkole, Szkoła Podstawowa, Szkoła średnia | 750,00 | od 1 500,00 |
Urząd Miasta, Urząd Gminy, Starostwo (do 50 pracowników) | 1 200,00 | od 2 400,00 |
Urząd Miasta, Urząd Gminy, Starostwo (powyżej 50 pracowników) | 1 500,00 | od 3 000,00 |
Ceny netto + 23% VAT.
Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.
Zadzwoń po więcej szczegółów: +48 77 546 64 15 lub napisz: [email protected]
Audyt zdalny
- wykonywany przy użyciu Google Meet, spotkań wideo i zdalnego dostępu Team Viewer.
Audyt u klienta
- wykonywany przy użyciu Google Meet, spotkań wideo i zdalnego dostępu Team Viewer.
- 1 dzień audytowy u klienta (w przypadku Urzędu Miasta, Urzędu Gminy, Starostwa powyżej 50 pracowników 2 dni audytowe u klienta.)